Wednesday, November 7, 2012

a test for you :)

few years ago,
x silap masa aku sekolah menengah lagi,
aku ada baca satu majalah.
tak igt majalah apa.
tp dia ada tanya soalan psikologi.
macam biaca, laju je la aku jawab kan.
and it turns out, seronok pulak bila dah tahu. hehu

okay, aku baru teringat sebenarnya, emi ade mintak dulu tulis dlm blog pasal soalan2 tu, sekarang baru semangat nak tulis. sory emi. huhu.

so guys,
marilah jawab soalan ini beramai2 :D

begin.



SILA JAWAB SOALAN DIAM-DIAM DAN SIMPAN DALAM HATI DULU YE :)


anda berada di tengah padang pasir. anda terperangkap dan sesat untuk mencari jalan pulang. anda perlukan berapa pasang kasut untuk kaki anda sepanjang perjalanan di padang pasir tersebut?







setelah berjalan terlalu lama, anda tiba di sebuah pantai . di tepi pantai anda ternampak satu bot kecil. lalu anda menaikinya. berapa orangkah yang ada di dalam bot tersebut bersama anda ketika anda menaikinya?









dengan bot itu, anda merentasi lautan. Lalu anda tiba di sebuah pulau.
di tengah pulau tersebut ada sebuah istana. anda membayangkan anda akan berjumpa putera/puteri di dalam istana tersebut.








lalu anda memasuki istana tersebut. di dalam istana tersebut anda menaiki sebuah tangga yang panjang dan tinggi. sepanjang perjalanan menaiki tangga tersebut, anda berselisih dengan seseorang. anda merasa pernah berjumpanya tetapi tidak ingat siapa dia.









dan akhirnya,di hujung tangga tersebut, anda sampai ke sebuah bilik. di tengah-tengah bilik itu ada sebuah meja. ada cawan di atas meja itu yang berisi air. 
aku tak jumpa gambar ada cawan tengah bilik. so, korang pandai2 la bayangkan ye. haha




















dah. habes dah. teehee
sampai situ je soalannya.
tak silap aku la dalam buku y aku bace tu pun sampai situ je.
so, jawapan tadi semua dah simpan dalam hati kan  ??


ini maksudnya :)













PERJALANAN DI PADANG PASIR

how many shoes you needed?
bilangan kasut yang anda perlukan, itulah bilangan orang yang anda akan jumpa sebelum bertemu pasangan anda. 

*pasangan hidup ke, mr right ke, aku tak tahula kan. tapi aku dulu aku jawab aku nak 12 pasang kasut. HAHA


PERJALANAN DALAM BOT

how many people in the boat?
bilangan orang dalam bot tu adalah bilangan orang yang paling penting dalam hidup anda. 


*aku dulu mule2 jawab soklan ni aku jawab aku nak 2-3 org je. bile bace maksudnye rase sedih pulak. rase sikit sgt. sobs sobs sobs TT_TT. tapi sekarang dah bertambah kot. heuheu :D




TIBA DI ISTANA
terbayang jumpa putera/puteri kan?
apa yang anda bayangkan terhadap putera/puteri tu la ciri2 pasangan hidup yang anda mahu. 

*terbayang terus kat pakwe/makwe kannn korang kann? ihik ihik takpun terbayang your crush kan? haha


MENAIKI TANGGA
you met someone, but you dont remember?
orang yang anda berselisih tu adalah orang yang paling anda rindui, paling anda ingin ketemu, tetapi tak boleh nk jumpa.

*i answered,"my dad"



JUMPA BILIK.
ada gelas kat tengah bilik kan? siap ada air kan?

jumlah air dalam gelas tu menentukan betapa banyak komitmen anda terhadap semua perkara.


*masa mula2 aku jawab soalan ni few years ago, i only said "3/4 penuh je" :3 tak tahu la sekarang macam mana. 








so, macam mana?
ade y betul tak.
aku rasa semua betul. heuheu.



okay, nak mandi.
tata.








1 comment:

MaT_MaTuN said...

da.ak da jwab.puas ati.?hahahaha..

Faith.

Hello Blog !*excessive waving* It's been a while I am writing here.  2020 is the year I got pregnant. I was really happy but then the pr...