Monday, September 2, 2013

pendiam



minggu ni minggu ke lapan dah LI kat sini.
tp still rasa macam baru masuk.
mungkin sebab mulut ni kot y berat sangat bercakap.
macam mana nak jadi peramah eh?

one of the reason i dont want to be too much talkative to anyone new, is because takut tercakap benda yang tak patut, takut ter-tanya benda yang awkward, takut tersalah cakap, takut terjumpa orang yang dimana bila kita buka mulut je dia tahu kita ni di tahap mana dalam bidang kita, takut terdengar benda yang tak patut dengar, takut memacam lah.

but bukannya kita tak nak tegur. it's just that small thing y buat kita banyak fikir then terus taknak tegur dah.


.
.
.
..
or maybe just persetankan-semua-itu. dah dua orang kata aku terlalu pendiam. pendiam salah. tak pendiam pun salah.
do you know thee feeling when you know you deserve there but as just as replacement/practical-student/sit-on-the-benchmark/if-ada-opinion-pun-belum-layak-lagi-nak-menyuarakan-tapi-layak-buat-semua-kerja-y-diberi. you would be more careful kan.

ke aku sorang je y pikir camni?






hermmmmmmmmmmmmmm.



dapat coklat time-time macam ni pun bahagia dah T_T

4 comments:

Amatullah said...

:)

bukan semua faham dengan 'monster' yang selalu meng-acah acah fikiran dengan pelbagai andaian. sebab bukan semua kena invade dengan monster tu. kan?

:)

Emi said...

Sama Yana T__T. Dah dua minggu kat sini aku masih takde kawan sgt. Kakak aku. Budak laki intern nama Nazim yg di assignkan utk guide aku. Akak sebelah aku yg tertido setiap 5 minit. Tu je..yg lain semua mcm busy sampai aku takut nak tanya pape. Takut dorang rasa aku mengganggu. So aku tunggu jela dorang yg bukak mulut dulu.

Yana Rahim said...

Nur : yup. it's been hard lately. maybe mmg kena berlakon jadi sgt talkative. haha

emi : tu la kan mi.. aku tak tahu nak tegur cemana, nak borak apa.

School Of Tots said...

Pendiam Itu
Sifat Rasulullah
Baginda Bicara
Pada Yang Haq.

Faith.

Hello Blog !*excessive waving* It's been a while I am writing here.  2020 is the year I got pregnant. I was really happy but then the pr...