Tuesday, April 5, 2011

aku pon ada limit.

aku emosi sekarang ni.
emosi dengan segelintir orang yang di mana tahap kematangan diorang tak seiring dengan umur.
hell yeah, aku pon tak berapa nak matang, tapi aku tahu la nak respect perasaan orang lain. aku tahu jaga limit perkara apa yang boleh dibuat dan tak boleh dibuat dengan certain orang.

straight to the point.
dalam ramai2 kawan aku, mulut kau la yang paling fuck sekali kan.
depan aku sgt baik.
belakang aku, phehhhh.

aku rasa kau nak semua oran fikir pasal kau dulu, baru orang lain.
sebab hal kecik je pon kau nak mengata.
hey, kalau semua tempat kau nak pergi kena berteman, kena ada orang take care, memang aku yakin sape yang tahan ngan kau type2 mulut macam kau jugak.
pergi beramai2, balik kurang sorang pon kau nak bising kan.
yelah, kau sorang je yang kesunyian nanti kalau semua takde.

ada sebab kenapa orang nak dan tak nak.

jaga mulut kau boleh tak?
aku punyala usaha jaga hati semua orang tapi mcm shit ah hal kecik dah nak mengata aku.
ke kau jeles dengan apa yang aku ada sekarang?

serius beb, mulut kau lah yang paling cibai aku penah jumpe.
oh lupe, sebelum kau ada sorang.
punye la aku bersyukur aku tak jumpe die lagi.
mungkin Allah bagi aku dugaan kenal orang macam kau.

emosi.
lantakla.
sape2 terase ke?
sape suruh makan cili?
untuk someone else,
hidup aku aku da biasa buat benda tanpa kawan.
means, if aku nak pergi makan sorang2 pon ku tak kesah.
aku tak menanges dan tak mengata macam orang tu kalau tak ada orang nk teman kan dia.
sebab aku sedar, kalau semua benda aku nk buat dengan kawan, memang keje aku tak jalan,
memang aku tak berkembang.
aku anak sulung. mungkin sebab tu y mendorong aku lebih berdikari. kadang2 lebih selfish dari orang lain. sebab aku yang kena jadi kukuh dulu dalam hidup. kau? ada kakak, abang, ayah nak tanggung kau.
aku ni ayah pon tak ada.
sebab tu aku tak kisah pon kalau aku takde kawan nk g mandi, nak g makan, nk g library. 
sebab kawan boleh dicari. highlight,
kawan boleh dicari.
kat mana je weh kalau kau pandai bawak diri.

ye,
kawan memang penting,
tapi tak ramai yang akan jadi kawan.
1/10 je yang akan jadi kawan. yang lain kawan-tapi-belakang-kau-mengumpat-pasal-kau-kat-orang-lain-sebab-tak-puas-hati-pakwe-kau-selalu-kluar-dgn-kau. 
lepas tu esok terus boleh bertepuk tampar dengan kau sebab dia tak ada geng lain yang kamceng bole buat kawan lagi.

ini dunia. ini lah hidup.
nak hidup kene pandai beb.
well,
at least dosa aku dalam menyakitkan hati orang kurang.
eh.aku sedang buat.
itupun kalau kau terasa kan.

and, one more thing,
aku ckp benda ni tak bermakna aku tak suka berkawan, aku tak suka beramah mesra,
aku pon ada kawan baik, ada kawan jauh, kawan dekat,
tapi aku kurang berminat gelojoh bersama2 dalam semua benda.
menangis pon bukan semua yang datang tenangkan.
gagal dalam hidup, bukan semua yang datang bagi sokongan.



so please, tinggikanla tahap kematangan kau tuh.
susahkan kalau cakap dengan orang yang dah biasa hidup macam tu.

selalunya orang macam ni kalau esok,
anak dia yang gaduh dengan anak jiran sebelah, dia yang datang pergi gaduh join sekali.

ataupun kalah main bowling kelapa dalam sukaneka taman,
cakap partner dia yang tak reti main. heboh satu taman pulak tuh.









mulut aku pon macam shit kalau ada orang buat shit ngan aku.
maaf mak,
mak memang da didik akak dengan elok, buat baik dengan orang n vice versa, jgn kacau org n vice versa,
tapi ni melampau.

tenangkan diri.
nak tidur tp esok test.






No comments:

Faith.

Hello Blog !*excessive waving* It's been a while I am writing here.  2020 is the year I got pregnant. I was really happy but then the pr...