Friday, April 15, 2011

penat+malas study || BTN

 well, as a student in uthm  tahukah anda pergi ke kem btn buat kami adalah wajib.

jika tidak pergi makanya ======= tidak boleh graduate. hamek kau. tak bole graduate seyyyy.

jadi sebagai seorang pelajar uthm yang berkaliber lagi berkarisma aku pergi, setelah nama naik di hep.

tarikh: 8 - 11 april 2011
tempat: melaka tropical fruitfarm sg udang, melaka.
masa bertolak; 10 am dari uthm.



so, ape yang mahu di highlight kan di sini ialah itu tempat.


mule2 aku dapat taw buat kat situ aku macam.................................................

"erk, kat sg udang. sebelah masjid tanah je weh. apekehei nye aku nak ber camp di situ? dekat betol ngan uma kat mlake. hahahahha"
*i lived there.was. for a long time. means, di situ aku membesar.
stop.


perasaan : macam pergi bercamping di belakang rumah sendiri. org masjid tanah paham la maksud aku.



aku pergi jugak. setelah diugut dengan ayat, tak pegi tak bole grad. ngengade tol uthm kan?



sampai sane dlm kul 4 kot. ntah. tak engat.
mlm tu taklimat n fon kene amek. kamera pon. so, trick nya di sini, kalau korang ade dua fon, ngaku je korang bawak SATU je paham. boleh je nk berlagak bawak dua tiga fon, pas kau da mengaku nanti die hamek. haha
sebab die kire nanti fon tu ade berape. kamera pon.

mule2 die ckp ngan kitorang ' sape y ade tinggal fon kat bilik pergi amek sekarang.sebab sebelum ni ade kes kecurian berlaku sampai 3 fon kene curi. pekerja kat sini semua dari seberang."
berlari2 la p amek fon.
then,
"sape ade dua fon angkat tgn?"   TENGGGG!!
da ngaku tak bole undur dah. hoho

makan wa ckp dengan lu memang memang mewah. btn beb. tak pernah ade satu lauk.

sama ada ayam ngan daging, ikan ngan ayam, ayam ngan udang n macam2 gandingan lagi lah.

ade supper tu kitorang makan roti canai woh. roti canai pikul 11 malam weh.
roti john pon bole je makan kul 11 kalau kat sane.

pedas jangan cakap. aku da pesan awal2 kat diorang, kat melaka ni jgn amek sambal bebanyak, org sini masak pedas.
degil. tanak dengar ckp aku. baru sesuap da mengagau carik air.
cina ngan india da bising da asal pedas sgt.
ngek. memangla. mlake beb kursus ni. bukan kat batu pahat. bukan kat kelantan. haha

xtvt not bad. bendera kumpulan wajib ade. macam bese. presentation banyak.
alah nanti korang pegi korang taw la.

and yes, persekutuan perlembagan aku dah hafal.
adela 4 5 je. haha.

perkara 3 : agama islam adalah agama persekutuan.

perkara 181; hak raja2 melayu terkecuali

perkara 153: hak istimewa orang melayu.

perkara 11 kot; kebebasan beragama

perkara errrrrr,,.okeh. tak igt dah.


lagi, perkara yang paling menarik btn kali ni *i had once this btn thing in hiskool but i hate it back then.

there are chinese and india too doesnt like kite asyik timbul isu sesama kaum.

antara opinion y aku igt from an indian girl, "saya bersyukur kerana berada di malaysia dan menjadi waganegara di sini. i believe that here is good enough for us utk hidup. tak salah kita saling bekerjasama utk malaysia. tak ada apa yang kita dapat if asyik berlaku isu di antara kaum. for me, bringing the name of the new generation i dont like situation to be like that. just cooperate. and everyone will be happy. saling respect and kita akan dipandang tinggi."

yes. she's true. asyik nk rebut hak kau tetap bukan melayu.
tak pernah berlaku dalam sejarah dunia sebuah negara menawarkan kewarganegaraan kepada kaum negara lain. and malaysia bagi. sebab mereka tak nak balik. dah senang kat sini. and ada y negara mereka taknak mereka balik. kalau la masa tu malaysia tak nak jugak, where's on earth you wanna go?

be grateful malaysian.

ptg isnin da kembali semula ke batu pahat. and aku terlepas presentation public speaking. yes. memang suke.
urghhhhhh

1 comment:

Unknown said...

wah...
ko kat UTHM ker skrg?
amik cos aper?
huhhuuhhu....
aku pun aritu kena pergi BTN..
Kat Raub Pahang...
uhuhuhuuh.. :)

nsib baik masa form 5, dah pernah pergi kan?

Faith.

Hello Blog !*excessive waving* It's been a while I am writing here.  2020 is the year I got pregnant. I was really happy but then the pr...