Sunday, April 3, 2011

bENGKeL phoToShoP&flASh || foOd PoiSOniNg

alhamdulillah..
semalam selamat menjayakan bengkel adobe photoshop and flash di makmal komputer perwira.

mase plan buat bende ni satu je aku risau dulu, "adeke org nak join?" "am i capable to handle all this?"
frankly, byk y aku tak buat sbnrnye, huhu., sebab aku blur dgn ape y perlu dibuat,
tp smlm, alhamdulillah la. everything was great. nothing much happen. except dengan ketidakhadiran mikrofon membuat kan student y dok blakang tak dgr sgt ape y tenaga pengajar ckp.
well, it still good. pic ade but aku takde dlm pic. sobs.
pic from suhaira.



unfortunate thing for me, after that lunch at perwira cafe, my stomach felt very uncomfortable. rase sgt2 lemah perut ni. aku da rase len macm.
start kul 2 lebih aku da nk ke tandas then kul 3 ketua biro suruh balik if aku tak sihat.
 mula2 aku tahan gak tp tak tahan weh. da la pening. badan sengal - lemah.
aku balik terus demam.
smpai menggigil2 kot. ntah knpae ntah mase tu. makan panadol soluble sebijik y mat bagi trus aku tido berselimut 2 so dpt berpeluh cepat.
kul 5 da ok sket. aku kua gak. nk gak jenjalan. haha. gile keras kepala kan?

but then, balik dr tgk bola "uthm vs kkpp" (uthm menang 2-1 ouh) pergi lagi skali makan kat perwira, theb, balik tu trus demamm balik. menggigil2 kot.!

sweater da pakai. selimut da 4 HELAI. BANTAL 2 kat kaki. kipas da tutup. BUT STILL AKU MENGGIGIL2 SAMPAI MULUT TERKETAR2. aku call terus mak+ mr robert patz.

memang rase nk mati ah time tu. siyes. gile ape bole menggigil lagi after selimut berlapis2 macam tu. ni bukan kat cameron highlands pon. kat parit raja y panas tambah dngn asap kilang lagi tuh.

at the end, diacari kete gak nak bawak aku g klinik. sobs., T_T  =)
bawak skali mat ngan nor. naya je kang kalau aku kene masuk wad ke ape t. takkan la mdia y nk jage.

but in that car, aku kurang la.
mane taknye, hari tu ja telan 4 bijik panadol. sebelum naik kete aku telan 2 bijik.


y paling hawau kitorg carik klinik sekitar parit raja smpai taman kelisa sume tutup. rupe2nye depan simpang perwira tu ade satu klinik bukak. time tu lg stgh jam je nk kul 12 da., isk.,isk.,

smpai,daftar,tggu jap, jmpe doc, then he said,



" awak keracunan makanan ni. takpe, saya bagi ubat bla bla bla bla....."


well, impaknye smpai hari ni. ku tak selera nk makan kat perwira n td pon g makan kat tdi.
n aku mkn sgt sikit. sebab rase nk muntah tgk minyak2, lauk lemak kuning, n tgk nasik pon aku loya.

why eh?

1 comment:

Unknown said...

aku rase cam keracuanan minuman jek...air oren yg sgt masam...huhuh

Faith.

Hello Blog !*excessive waving* It's been a while I am writing here.  2020 is the year I got pregnant. I was really happy but then the pr...